onsdag 29 april 2009

Vårsnor

Medicin medicin... vad vore jag utan er??!!    Död....
Japp, våren har kommit, och försommaren till och med, här i skåneland. Allergierna kommer som ett brev på posten! Smack, och mina lungor är pajko wajko och har även en infektion i kroppen och eventuellt lite antydan till urinvägsinfektion!

Kan det bli bättre???!!!     Ja, faktiskt.

Vad händer när man stannar upp och verkligen ser det man har i livet???
Minst en gång om dagen kommer en blixt in i min ögonvrå och jag påminns hur bra jag har det och så bra jag lyckats än så länge i mitt liv. Jag älskar de mina och jag håller dem väldigt kärt om hjärtat, min sambo och sons pappa - som jag älskar mest av allt!, min underbara son och hund, mitt jobb, mitt renoveringsobjekt till hus och trädgård som är full av äckliga kryp!! 

Visst jag har allergier mot det mesta och varit nära döden fler än en gång i mitt liv tack vare min astma. Jag blev t.o.m. mobbad för min astma när jag var liten.. Har ni hört något så absurt??? MEN, vet ni vad det gav mig??? Styrka, vilja att kämpa mot denna kroniska sjukdom! Och jag ser mig själv klättrat rätt högt på den stegen än så länge.... 
Har dubblat min lungstyrka och min kropp och lungor är i så god kondition att även vid en infektion så har jag 99% syreupptagning i blodet!

Jag är mäkta imponerad!

Ta hand om er alla rödnäsor och pittögda människor därute... nästa år ska vi komma ihåg allergisprutan i tid!


1 kommentar:

  1. Jag beundrar det du skriver! Jag ser upp till dig till 100% Ann! Jag känner igen mig med det du skriver, jag har också astma.. sedan många år tillbaka! Hoppas valborgen var bra! Kram Elin

    SvaraRadera