tisdag 7 april 2009

Min helg fortsätter...

                                            Lilla Vita 

vad slår en stor kopp kaffe i morgonsolen??? mycket, MEN det är grymt gott!!!
Sitter här vid datorn, solen skiner in på mitt ansikte och jag har min goa son i knäet medan jag knappar och avnjuter kaffet! Mums! Livet leker vill jag påstå.
Tristan sitter och jollrar och ler mot mig, med mig och säkert åt mig också, för jag ser ut som sju svåra år. Mina ögon är svullna fortfarande, dvs jag ser ut som en tvättbjörn tack vare pollenallergi!!!! Jaja, det lägger sig så fort medicinen kickar in!    
Wilmisen ligger här brevid på sin säng och myser! Hon är ju för härlig alltså! Skulle aldrig falla henne in att lämna Tristans sida, det är ju hennes bebis också! 


                                              Getingen 


                                             Älskling

Annars har vi som sagt fått en hel del gjort i helgen.
I fredags begav vi oss till Knutstorp för att träna in tävlingsbilarna inför säsongen. På eftermiddagen fick även kunder och bekanta åka med några varv runt banan! Vilket verkade mycket uppskattat!!!
För Martin gick det bra, för Stene gick det lite sämre, då bilen började läcka ut olja och ledde till halkkörning istället!!! Innan dess såg bilen ut att gå bra och det är en grymt skön sång i motorn!!! Getingen, som Martin körde låter fantastiskt, men Gröningen låter snäppet värre. Lite DTM över det!
Killarna lyckades göra en tillfällig lösning på oljeläckaget och Sten kunde köra ytterligare några varv, vilket var långt ifrån nog för honom. Detta fick en av kunderna känna av på kundåkningen då Sten var mer än taggad och bjöd på adrenalinfylld körning! Kunden var helt skakig av lycka efter denna upplevelse!  Det är väl härligt??!!
En annan kund, som åkte med Martin, ville filma det hela. Det gick väl sådär!!! Han bad Martin sakta ner lite så de kunde få en bättre bild, vilket resulterade i ett svar med gasen ännu tätare tryckt mot golvet!!! Kunden bara skrattade och tjöt i lyckorus!
Dagen ute på banan blev lyckad och maten blev likaså! Vi avslutade hemma hos svärföräldrarna med grillat lite vin, öl och snapsar för boysen! 
Tristan och Wilma var båda trötta och nöjda efter den långa dagen så de ägnade mest uppmärksamhet åt kudden.

                                            Gröngölingen






Igår var jag och älsklingen lediga tillsammans och beslutade oss för att ta tag i saker som Tristans dop, vilket blir av den 24 Maj. Vi fixade pass åt honom och Martin så vi kan åka iväg i början av Maj. Lilla gullungen blev så söt på passfotot, vilket är tur då han får ha samma pass i 10 år till!!!
Vi åkte ut till ett jättefint slott som jag skulle kunna tänka mig att gifta mig i.... fick dock inte tag i dem som bor där. Får helt enkelt prova en annan dag eller hitta ett annat ställe. 
Vi funderar på ett strandbröllop, slottbröllop eller i kyrkan där Tristan skall döpas. Den kyrkan är så himla mysig och fin, men hela kyrkgrejen är ju egentligen inte min grej! Jag kände mig obekväm bara vi snackade om dopet vid pastorsexpeditionen igår..... jaja, det löser sig!

När vi åkt runt och kollat på lite olika slott och intressanta hus som vi föll för, körde vi inom Tunneberga och åt en kanongod lunch, som alltid, i solen! Det finns nog ingen som slår deras matlagning!!! Om ni någon gång skall äta helt fantastisk mat, ska ni åka ut till Jonstorp och äta på Tunneberga!!! De som har det startade Spången för många år sedan. mmmmm Mums!
Efter vår lunch tillsammans åker vi hem en sväng för att sedan bege oss iväg mot Malmö och köpa Tegel, som vi skall lägga vid fönstren. Kommer bli skitsnyggt! De som bott i vårt hus innan har nämligen lagt laminatgolvplattor som fönsterbrädor och det såg ju helknepigt ut! Så jag tog bort dem och kom på att jag ville ha tegelplattor där. Blir nog bra när det väl blir klart!
Vi hittade även en fabriksförsäljning av kött, så vi köpte med oss 7 eller 8 kg kött också! Riktigt fint och till skitbra pris!!!! Kan ju inte bli bättre.
Vi avslutade vår tripp på ILVA för att hitta barstolar, men de hade ingen i vår smak och som passar in i vårt kök, så vi letar vidare. Köpte dock mirakelmedlet till soffan så vi kan tvätta rent den igen. Kass med tygsoffa när man har hund säger jag bara och snart ett barn som kommer kladda ner!    *skrattar*    
Jaja, det löser sig... det gör det alltid!

Syrran och Peter kom på kvällen så jag hann klippa Peter innan han skulle åka iväg till båten igen.
Stort mer blev det inte sen, för vi va ganska möra och Tristan fortfarande lite förkyld och febrig, så det blev soffan och mys.

Nu blir det ut i det härliga vädret o promenixa!!!

Be good, be cool

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar