måndag 6 april 2009

Tillbaks!


Japp, nu var man tillbaka efter helgen!
Det blev en lång helg känns det som, för fredagen var vi på race - lördagen jobbar jag ju bara 4 tim och vi har hunnit fixa och mysa en hel del under helgen lopp! HÄRLIGT!!!

Raceträningen gick bra för martin, mycket folk och jag kommer återkomma med bilder etc. vid senare tillfälle.

Snart påsk och vädret har varit heeelt underbart!
I lördags åkte vi ner i stan efter jag slutat jobbet och gick ner på gröningen vid stranden och tog varsin glass och njöt i solen! Det var hur mycket folk ute som helst! Alla trivs när vår och sommar är på G! Vi träffade Elin och hon fick se lilla Tristan för första gången, hon tyckte han va jättesöt!!! MEN det är han ju också!!! Världens goaste, finaste och mysigaste kille! =)) Det tycker ju alla om sina barn!!! Så... no hard feelings va??!! 

I söndags utnyttjade vi förmiddagen till att fixa med trädgården. Klippa gräset, trimma kanterna, putsa upp efter vintern liksom! Känns skönt att ha det gjort. Påskpyntade på trappen lite också!    skrattar   Martin tycker jag är för rolig med sånt... 
Jag tycker det är roligt att pyssla o fixa, OK??!! =))
Rensa ogräs är jag inte så förtjust i, men fixa med krukor och annat tjafs är kul! Jag hatar spindlar, så det kan ju ha med saken att göra!

Som den gången jag hade sk strumpbingo i sovrummet, medan martin satt vid datorn.  Jag bär upp en stor korg i rotting, som stått nere i tvättstugan brevid tvättstället ett tag, för att para ihop alla strumpor och få lite ordning. Detta var ju en jättefin tanke och jag ställer ner den brevid sängen på golvet och jag sätter mig vid sidan om. Det börjar väldigt fint och jag känner en svag lättnad i kroppen, då jag slipper se denna slarviga hög ligga i korgen varje gång jag är i tvättstugan.
Som ni vet så trivs ju spindlar i tvättstugor och dess härliga miljö och JAG VET, har man spindlar i huset så tyder det på att huset är "friskt". Skiter väl jag i!!! De är otäcka och, det helt perfekta ordet på skånska, RÄLIGA! Fy... ryser bara jag tänker på det.
Ok, som sagt, strumplådan hade stått och blivit välfylld under en tid och när jag närmar mig botten av strumphögen och det nästan är klart så slungas ju givetvis en spindel fram på golvet! Den blir ju lika rädd som jag , när jag kastar upp den på det viset. 
Men jag skriker rakt ut, allt vad jag kan! Skrämmer Martin, så han hoppar till och tittar på mig för att luska ut vad jag håller på med.
Samtidigt ser Martin då att jag försöker pallra mig upp från golvet, slår i lilltån i sängen för att rygga tillbaka - rakt in i tegelväggen, för att tillslut störta ner igen och slå huvudet i sängkanten. Den spetsiga delen dessutom! Allt detta händer inom några sekunder och martin undrar ju givetvis och jag fått "flirr", som det heter på skånska!
Efter allt detta sitter jag utslagen på golvet igen och bara gråter av chock, rädla och smärtan i skallen! Spindeln har nog fått en hjärtattack och dött av chock han med, men det kommer jag aldrig få veta för martin fick ta bort den innan han satte sig och tröstade mig. 

Jag är en stor fjant, men det leder också till många bloopers så att ni läsare får något gottit att läsa ibland!

Hinner inte mer nu, återkommer!

Be good, be cool

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar