onsdag 8 april 2009

Snart påsk...

Japp, snart är påsken här.... 
Förra året vid denna tiden var vi i Hamburg och gick på DOM, världens störtsa flyttbara nöjesfält tror jag bestämt. Svärfar fyllde 50 år och det var även då vi slog till på ett nytt kök.
Tiden flyger förbi känns det som! 
Detta året hade vi tänkt att åka uppåt skogarna och Grythyttan, men mami är fortfarande förkyld så vi stannar hemma. Sandie kommer ner från Stockholm och det ser jag fram emot!!!! SKa bli så gött o träffa henne igen! Hoppas... hoppas hon flyttar hit i sommar. 
Det är ju faktiskt så att Helsingborg är otroligt vackert på sommaren! Man har norra hamn, stränderna, Helsingör över sundet, Köpenhamn 1 tim iväg med sin charm och Hornbäck, som är helt fantastiskt! Man sticker till BAkken när det är fint väder, vilket brukar leda till det ena och det andra! *skrattar*   Har Emla i mina tankar... hon är för go! 

Emla är min svägerska, martins syster alltså, och hon är bara för härlig!  Det tog sin tid innan vi kom varandra nära, men vi är ganska lika då det gäller tjejkompisar. Man pallar inte en massa drama och är det något säger man det direkt. 
Hon är en av mina bästa vänner här nere och hon vet verkligen hur man tar hand om sina kompisar och hur man släpper loss! Hon har ett jäkla humör, precis som jag, samtidigt som hon har ett enormt stort hjärta! Hon är superduktig med sina hästar, synd att de haft lite skador så tävlandet legat lite på is ett tag. Men det kommer bättre tider så småningom!   Hoppas Capri blir bättre........ =/
Saknar våra spontana vinkvällar! Slutade allt som oftast med utgång eller att vi satt ett helt gäng och hade skitskoj! Snart är det sommar igen och då blir det vino på uteplatsen igen!!! 
Är så glad att hon träffat Danne! De passar otroligt bra tillsammans och det synd att de har riktigt kul ihop och är lyckliga! De som inte unnar en person detta, är ingen riktig vän! Nu är det ni och det är det viktigaste.
Ja, som ni förstår kan jag skriva hur mycket som helst! Hon är go, snygg, trevlig och påhittig! Gillar vi skarpt! Och hon är inte en gnällröv! *skrattar*

Har många andra riktigt bra vänner, så ni inte tror jag glömt er!!! Många pussar och kramar till er. Jag kommer garanterat nämna er också ska ni se..... 

Annars så var Jeanette och Christian hos mig och klippte lilla Williot igår och vi diskuterade vår grillkväll i Lördags. Väldigt trevligt och jag måste hålla med att det är få människor som man kan känna sig så bekväm med direkt och bara släppa loss! Tycker ni är kanon och Williot är för mysig och söt! Får dra ihop en middag hemma hos oss snart så ni får se vårt nya golv! =) Sist var det ju bara byggröra.... 
Har även lyckats få Jeanette att försöka bli av med sitt sockerberoende. Kul! Jag och Martin började för ca 2,5 veckor sedan och jag har gått ner 3 kg nu. Jag har fuskat lite dock... tog 4 nougatägg hos syrran o peter i lördags, men jag hänger inte upp mig på det utan börjar om på ny kula bara. 
Jag bryr mig inte om vart jag är om ett halvår utan om 2-4 år. Jag är ett riktigt godismonster och även om jag tränar 5 dagar i veckan så är det inte bra för kroppen att äta så mycket sött. Så nu ska beroendet väck!!  
Måste säga att det fungerar jättebra och det var kul att höra att Jeanette tyckte detsamma, för hon är lika gottesugen ALLTID som jag!
Martin har gått ner 5 kg nu tror jag och nu har det gått 8,5 veckor sedan jag födde Tristan så jag kan börja träna styrketräning seriöst igen! Och spinning..... och indoorwalking ska jag testa, för det ska va riktigt jobbigt! Åh, vad jag har saknat  min träning.... går igång direkt när jag tänker på det!!! 
Min personliga tränare bara skrattade då hon såg mig på crosstrainern när det var 2 veckor kvar till bf! Men tyckte även att det var duktigt av mig att palla med det. 
Nu tänker ju säkert många av er   -fy, va tråkigt att aldrig unna sig något! Men det är ju inte det jag vill uppnå med detta, utan att när jag lärt mig sluta kunna unna sig då och då istället för flera gånger i veckan!
Simple as that! Och det är faktiskt väldigt sporrande då man blir piggare och lättare i kroppen.

..............fasar för helgen.... gottehelg nr. 1!! jaja, det löser sig.... det gör det alltid! 

be good, be cool

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar