tisdag 31 mars 2009

Maiden


Nog har vi hunnit med en del jag och min hunkelibunk! Detta är en bild från Iron Maiden konserten vi var på 2005.
Jag fyllde år och Martin sa att han fixat biljetter till Iron Maiden, utöver den fantastiska presenten WILMA! Så detta såg jag fram emot med pirr i magen och spänning, såklart! Hade sett Maiden en gång tidigare och visste med mig att detta var ingen show som skulle få mig besviken.
Tiden går och sommaren närmar sig och Martin börjar så smått få lite panik för de där biljetterna han lovat mig fanns ju inte i dåläget!!! skrattar
Men, ännu en gång snackar vi om Martin Jarl och han lyckas få det mesta igenom. Så han kollar överallt på nätet efter biljetter och de billigaste kostade 1500kr.... styck!!!!!
Har man lovat, så har man! tänker Martin och köper dem med ett leende på läpparna.

Vi gör en heldag av det och sticker på morgonen för att gå på Liseberg innan. När vi kör in i Götet och förbi Ullevi ser vi kön redan. De som står där har nog paxat sina platser närmast entrén i en vecka ser det ut som. Sovsäckar, massa skräp... 
Vi har ståbiljetter också såklart, men vi är inte såna som pallar stå och vänta och vänta så vi hoppas på det bästa och att vi kan komma så långt fram som möjligt ändå!
Vi traskar in på Liseberg och åker lite karusell och givetvis går vi i lustiga huset. Lustiga huset är nog det jag kommer ihåg mest och flummiga riden. 
Det var så himla varmt på dagen så vi skvättade vatten på varandra hela tiden kändes det som.
Vi lunchade och drack några öl och tittade på medan andra maiden fans drack sig fulla och jävlades med Lisebergskaninerna.
Innan det var dags att rusa iväg till konserten tog vi ett gammaldags foto av oss tillsammans, det var ju ett måste! Det blev jättefint! Och efter det stressade vi iväg till bilen och bytte om till Rockarkläder!! 
Martins föräldrar hade varit i Las Vegas ett halvår innan och köpt oss varsina Knallorange T-shirts åt oss som alla fångar i USA har. Dessa skulle vi ha på oss för att vi skulle synas om vi kom långt fram, då de filmade hela konserten och sände den live.

Vi behöver inte köa alls länge och när vi väl kommer in ser vi alla goa o glada fans. HÄÄÄrligt! Vi tar oss ju så långt fram som möjligt, men de har satt upp staket längst fram som i en halvmåne så vi kommer inte längre fram än så i dåläget.
Vi står och snackar, dricker lite, träffar nya människor - ALLA sorters människor! =)
Efter ett tag så ser vi några bekanta ansikten, ERIK!! och hans bror!
Erik pluggade då i London, så honom såg man inte alltför ofta, så vi blev skitglada att se honom! 
Nu börjar trycket öka och In Flames ska snart entra scenen.
Vi sitter ner på marken och snackar gamla minnen då eriks bror dyker upp med en tjej som ser ganska märklig ut! Hon har knallrosa och svart hår har jag ett svagt minne av och håliga kläder med ett par matchande boots. Vet ej hur han lyckats få henne på släp, men hon var väl trevlig och ganska dimmig. Hon var ganska intresserad av Eriks bror och han gav oss hints om att de känslorna var ju definitivt inte besvarade! Detta gör ju bara situationen ännu roligare för oss, så vi kör ju på bara, tills tjejen tröttnar och går sin väg.
In Flames går på scenen och de håller ett jävla bra tryck!!! 

Nu faller staketen på ena sidan av halvmånen som de spärrat av längs med scenen och jag tar tag i martin och  drar honom med mig!! Erik på släp efter... JAG SKA LÄNGST FRAM!!! 
Vi kommer ca 2-3 meter från scenen och publiksvallet trycker på. Paniken börjar träda in och martin ser på mina ögon att jag börjar bli osäker på om jag kommer palla trycket.... Han ställer sig med armarna runt mig så jag får lite space och Erik berättar då att det skulle bli ännu värre när Maiden klev in på scenen. (för er som undrar så hade jag sittplats på förra spelningen).
Envis som man är så står jag kvar och tränger mig ännu längre fram.
Nu börjar publiken bli otålig och alla skriker och gastar:  "Maiden!!!! Maiden!!!!" Fans runtomkring oss pinkar i petflaskor, kräker av trycket och öl spills och slängs till höger och vänster. Detta är ju ingenting för den finkänsliga typen!   skrattar   Det luktade svett, avslagen öl och annat diverse! Fy fan, säger jag bara!! MEN det var det värt.
Maiden kommer ut på scenen och alla blir som tokiga!!!
Jag sitter på Martins axlar, hoppar och skriker. Glömmer totalt att det stinker, att publiken trycker på utav helvete, för jag njuter av musiken i Martins sällskap! Detta är ju inte direkt en romantisk miljö, men vi delade en mäktig rockupplevelse och njöt till fullo av det! Vi är bästa vänner samtidigt som vi älskar varandra över allt annat, det är fantastiskt tycker jag!
Jag får uppleva det största av allt: Jag sitter på Martins axlar en meter från Bruces ramp och skriksjunger samtidigt som jag tittar bruce rakt in i ögonen! Detta är ju helmäktigt! Känslan man får i kroppen går inte att beskriva, men den är stor! Varför>???? Har inte en aning... han bajsar ju som alla andra, men det betydde mycket! Och jag tackar min älskling än i dag för att han pallade! Men han är ju en tuffing! 
Ljudet var kanon, uppträdandet fantastiskt! Vi blev med på livesändningen och stolta som få blev ju vi då, GIVETVIS!   hahaha

Efter konserten är slut står alla 58 000 fans och skriker efter mer!!!! Alla lika hungriga fortfarande, men nu är det slut.... Vi filmar det med telefonen för det är bara för mäktigt när så många människor skriker efter MER::: MER::: samtidigt!

Vägen hem är som en stor käftsmäll efter en sån lång dag! Men vi är båda uppspelta fortfarande och bearbetar alla intryck från kvällen. Vi kramas och kysser varandra av glädje och pirrighet i kroppen, men detta hjälper inte tröttheten från att slå till.
Vi får stanna efter vägen och vila lite och väl hemma pustar vi ut och kramar om våran goa hund, för att sedan lägga oss i varandras armar och bara suga in vår kärlek till varandra.

Ännu en lyckad, händelserik dag! 



Be good, be cool



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar