måndag 30 mars 2009

Bestämmer mig för att flytta!

Det var våren 2004 som jag fick samtal efter samtal mitt i nätterna av min kära kusin, som då bodde i Helsingborg. Vi hade en grej för oss att hon skulle ringa mig på vägen hem från krogen när hon gick alldeles ensam och därmed också berätta om alla fartfyllda, blöta utekvällar! (jag menar... bara för att man inte bor på samma ställe längre MÅSTE man ju hålla sig uppdaterad!) Jag tyckte detta va det bästa som fanns! Att få höra min bästa väns röst och allt tok man säger på fyllan och villan!   skrattar     MEN, jag började sakna äventyren som jag gick miste om hela tiden och bara fick ta del av genom luren, så jag bestämde mig för att ta mig en tripp söder. 

Jag tar tåget ner och har obeskrivligt roligt heeela helgen igenom! Vi festar nätterna ut, träffar helgoa människor och dansar som bara jag och sandie kan! Waoohwie! =)) (om du läser detta "kudden" så vet jag att du har ett brett leende på läpparna, OCH MJ... nej inget perverst!!!)
Jag har turen att få åka med farbror Kenta hem i PWKn och gråter hela vägen upp till Jönköping, då jag inser hur mycket min galna kusin verkligen betyder för mig och att jag vill ha ut så mycket mer av livet än att bara va i Grythyttan. 
Det var då jag bestämde mig för att flytta!

När jag kom hem igen pratade jag med mamma och sa att jag ville ta tjänstledigt från caféet och skoaffären för att flytta till Helsingborg ett år.
Mamma vet ju hur jag är.... om jag bestämt mig för en sak så ser jag till att det händer också! Så hon säger givetvis ja, på det villkor att hon hinner fixa någon annan som kan jobba i mitt ställe. 
ABSOLUT! svarar jag och hela projektet var igång!

Jag reser ner ännu en gång för att hitta lägenhet och jobb. Jobb fick jag och lägenhet likaså, plus en massa nya vänner!
Denna gången passar jag och Sandra på att hälsa på min nästkusin André, som också bor i Helsingborg. Honom hade jag inte träffat på många år och bad därför sandra att haka på och Andy bad sina kompisar att dyka upp då han ringde ifall vi skulle va tråkiga som faen! =)) 
André möter upp oss utanför dåvarande Q och vi går hem till honom. Vi va ju helt ok tyckte han och ringer därmed sin flatmate MJ och talar om läget.
MJ - frågar såklart om vi va heta??? André svarar bäst han kan på den frågan, då vi är släkt att Ja, dom är söta eller liknande.
MJ, som är ute på crossbanan och tränar tar sin cross och kör in i stan där de bor för att kolla läget!   skrattar   ja, han åkte mitt in i stan på sin cross, den var reggad som tur va.
Mj klampar in med hela crossutrustningen och jag måste erkänna att första intrycket va intressant, men jag hade kille så det var -se men inte röra regeln- i det läget. =)
Vi bestämmer att vi ska komma tillbaka på kvällen och festa då de har fest, SOM VANLIGT! Den som inte har festat i den lägenheten har nog aldrig varit på fest i helsingborg.

Så vi sticker hem till sandra & co. och fixar oss för att sedan möta upp hos boysen. 
Det är en härlig blandning av människor på festen och vi dansar, tjoar och härjar! Så var det alltid på festerna hos Mj & André. Alla var på gott humör och det enda som fanns i deras kyl var öl, vin.... och spriten i frysen. Kanske att man kunde se skymten av en gammal ketchup, men det var också det enda.
Jag har så många minnen från alla dess festerna, men de får helt enkelt ta rum senare om jag ska kunna bli klar med detta inlägg.
Vi festade onsdag, fredag och lördag den veckan och vi hade skitskoj!!!! På torsdagen var jag klenbakis och grabbarna lyckades tjata mig till deras lägenhet ändå genom att jag fick köra Mjs lilla vita BMW - som var tävlingsbil på gatan. I dagens läge REN tävlingsbil.
Jag har ju alltid varit tokig i att köra bil så jag kunde inte hindra mitt kli i fingrarna. André hämtade mig i Mjs bil och jag fick äran att köra. Givetvis var det ju Mj som ligger bakom hela grejen med att jag skulle komma på filmkväll, då han var lite intresserad MEN det fattade inte jag just då utan såg det som en kompisgrej då Jonte ringde och tjatade.

Sandra dyker också upp efter jobbet och kollar på film med oss och jag somnar i soffan till filmen, som vanligt! Mj, den lilla charmören, vet exakt vad han ska göra för att ligga på topp. Han går då och hämtar sitt täcke för att jag inte ska frysa och kittlar mig på armen. Jag vaknar upp till detta och Sandra förklarar vad han gjort UTAN att någon ens bett honom! Vilken kille.... och ja, han är fortfarande sån. Helgo!
Detta va ju helmysigt, men jag såg honom fortfarande som intressant bara - eftersom jag redan hade en pojkvän.
Vi går sedan hem för att ladda inför fredagen, som innebar fest och utgång - SÅKLART! och detsamma gällande lördagen.
Lördagen var fylld med tok! Vi startade upp hos sandra, då det var hennes födelsedag!, för att sedan möta upp resten hos Mj & Andy, som ledde till skratt och sång på stan. Denna kvällen va vi på snaps, mink och cardinal tror jag. Det var lite dimmigt men dansade på borden gjorde vi allihop på mink och kastade is på varandra. (de serverade alltid iskuber i stora hinkar på mink, då det alltid var bastuhett på dansgolvet!)
Vi avslutade kvällen - morgonen hos Mj & Andy. Tror klockan var 08 på morgonen då mina ögonlock föll ihop på mjs soffa. Klockan 09 var jag tvungen att sticka hem till sandra och hämta resväskan och rusa till tåget som skulle ta mig hem igen.
En sleten big mac senare och stressande bakom mig sitter jag i min stilla ro på vägen uppåt skogarna igen. Lyssnar på Natasha Bedingfield i mp3 spelaren och hoppas att slippa huvudvärken. SItter och smsar med sandra som klivit på sitt tåg som gick 1 tim senare.... hon mår skit!!! Stackarn kräker hela vägen och detta påminner mig om att jag har helt tagit fel på dagarna... vi åkte faktiskt hem på lördagen för vi gick på hyttfetsen när vi kom hem till hällefors.... jaja struntsamma!
När klockan närmar sig 12 på dagen piper min mobil till och då är det inte sandie... det är Mj som skickar tacksms för en trevlig vecka och att han tyckte jag va en trevlig tjej.
Vi fortsätter att smsa och detta leder sedan till att vi håller kontakten framöver.
Jag inser att ha en kille kvar uppe i skogarna kanske inte är sån bra idé om man ska flytta så långt och jag beslutar mig för att vara singel. 
Jag och Mj håller kontakten via telefon, msn och sms. En dag när vi snackar får han för sig att komma upp och hälsa på innan jag flyttar ner.
JAJA, VISST! svarar jag och förväntar mig att han skojar!
Glöm det! - vi talar om Martin här.
Han åker från Hamburg och hem till Helsingborg, för att klippa sig, sola solarium, duscha och åka vidare upp till mig.    asgarv!    klockan 20 på kvällen är han uppe vid macken i Grythyttan. Den galningen har kört från Helsingborg på 2,5 tim. Jag kollar färddatorn och det är fan inte klokt! Han har verkligen kört upp på så kort tid.
Jag hämtar honom och vi drar vidare till Hasselhöjden, där syrran bodde på den tiden. Där är det lite kalajs för Hatte som fyller år och Martin tar tillfället i akt och drar i sig några öl på raken av nervositet. 
Pappa tycker ju detta är skitroligt och skrattar än i dag åt det... "kommer du ihåg första gången du va upp,Martin??!! Du va så nervis och drack dom där ölen fortare än fan själv!!!! asgarv!"
Sedan fortsatte vi festandet i Grythyttan och där fick vi uppleva syrrans dörrkarmsdans!!! hahah och martins härliga festspirit då han spräckte morsans högtalare i bilen!
På morgonen sticker Mj för att köpa frukost och färska frallor i Grythyttan, vilket han kan glömma! Han köper en härlig Statoilfrukost bestående av: Ciabatta, Yalla, Pucko, Kaffe, Glass!!, serietidningar, kanelbullar och coca cola. När han sedan skall hitta tillbaka från statoil i grythyttan till kyrkogatan, där jag bodde kör han vilse!!!!     asgarv    För dem som varit i Grythyttan eller bor däruppe vet att detta är nästan en omöjlig grej att genomföra och detta inser ju Martin, som till slut hittar till mig efter liten omvägskörning.
Vi äter frukosten och ger oss sedan iväg på nya upptåg. Under hans vistelse åker vi hit och dit och spelar som galningar i hans bil medan vi sjunger falskt och skrattar högt! Glädjen hos oss båda är så fantstiskt stor och vi njuter av varandras sällskap! 
På detta viset fortsätter det och vi hittar alltid på nya saker att göra och ställa till med!
Han skickar blombud till mitt jobb innan jag flyttat ner och kommer upp ännu en gång. Vi håller kontakten via sms, mail och msn. Vi pratar med varandra några fåtal gånger men lägger ner det för jag förstår knappt vad han säger!

Dagen kommer då jag flyttar ner och när vi lastar av mina grejer i min nya lägenhet kommer Mj på sin cross ännu en gång för att charma mig. Denna gången kramas vi och kysser varandra av ren & saknad kärlek till varandra. Det var också dagen som vi räknar som vår första dag tillsammans som ett par, även om vi hade våra stunder då han hälsade på uppe i hyttan.

Jag är lika kär idag som då! 
Älskar dig, Martin!  ..............över allt annat




be good, be cool

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar